Van Pracchia naar Empoli

26 april 2022 - Empoli, Italië

We zijn al vroeg uit de veren en fietsen vandaag 60 kilometers.  Ook niet erg, want onze kamer stinkt naar rook. Straks weer snel een frisse neus halen en in de mooie natuur fietsen van Toscane. Zin in! Eerst nog ontbijten bij Albergo Melini. De eigenaar Alessandro is bekend wielrenner van de Strava. Hoe leuk is dat! Hij spreekt geen Engels. Gelukkig is zijn zoon er om mooie verhalen te vertellen over de sportervaringen van zijn vader.

Ons harde werken wordt vandaag beloond. Na het klimmen van de afgelopen dagen, hebben we een fikse afdaling van vele kilometers.  Een fantastisch uitzicht op het Toscaanse landschap. Het liedje van Villa Achterwerk 'Toscane oh ho' zingen is dan leuk.

De Mio van Dikkie werkt het beste en brengt ons in de mooie stad Pistoia. Het zonnetje schijnt en we genieten van een koffie in het centrum van de stad. We vervolgen onze weg en ook de Mio ziet door de cipressen het bos niet meer. We belanden in de boomkwekerijen rondom de stad en zien veel olijfbomen, palmbomen en agaves. Na nog een klim van 7 km is Empoli het eindpunt van deze dag. Tijdens de klim zijn er veel wielrenners. Ze vliegen ons aan alle kanten voorbij haha. Het is wel weer druk met veel verkeer tijdens de beklimmingen dus de gele hesjes aan. We arriveren in Empoli om 15.30 uur en nog 500 meter te gaan en ja hoor de 1e lekke band.  Hoe dan! Gelukkig is er vlakbij het hotel een fietsenzaak en is er direct hulp beschikbaar.  Vanavond lekker genieten van een Italiaanse visgerecht om de dag te bespreken.  Wat een belevenissen vandaag weer!

1. Rimmert en Lysbeth:
    26 april 2022
    Rome komt steeds dichterbij....prachtige foto's hebben jullie gemaakt. Succes morgen.
    Groetjes
  2. Jolanda:
    26 april 2022
    Wat een avonturen weer! 👍🏻 We lopen elkaar net mis... Wij vliegen zaterdag naar Florence voor een Toscane-rondreis en rijden maandag door Pistoia naar Lucca. Fijn dat er snel hulp was voor de fiets.
  3. Dieuwke:
    27 april 2022
    Jim lekker fietse, wij fansels hjoed nei rommelmerken west.☺
    Oar jier kinne jim ek wer!
    As ha jim al nije fytsplannen?