Van Ficulle naar Il Pallone

30 april 2022 - Il Pallone, Italië

We zijn al weer vroeg uit bed en ontbijten in het Agriturismo Walden in Ficulle. Alle spieren zijn nog stijf, dus een goede warming-up is wel nodig.  Om op de weg te komen klimmen we eerst flink omhoog met de fiets, dus de benen zijn er weer klaar voor. Vooral de bepakking van 10 kilo is dan zwaar. We kiezen voor de meest vlakke route, alhoewel in deze regio bijna geen sprake is van vlaktes🌄

Vandaag fietsen we een route van 60 km. Rome komt steeds dichterbij. Er overnachtten het afgelopen jaar al 74 fietsers op deze locatie (vooral uit NL) op weg naar Rome. We nemen zelfgemaakte Fettucine mee voor de maaltijd vandaag. We dalen heerlijk af via de SS205 en het uitzicht is wederom fantastisch! We verlaten Toscane en fietsen vandaag in regio Umbrië. De hele route is bijna vals plat, dus genieten!  We kunnen niet naast elkaar fietsen  met het verkeer, maar zijn blij met deze koers. Bij een rivier hebben we zin om te zwemmen, te veel stroming en temperatuur houdt ons tegen. Wel zien we bij een stuwdam veel witte reigers bij het water. Prachtig gezicht. Bij een supermarkt halen we boodschappen voor het eten vanavond.  De 1e keer dat we zelf koken.

De laatste kilometers is het toch nog even flink klimmen om bij de B&B te komen.  Zo leuk hoe gastvrij de Italianen zijn. Wederom is de koelkast al gevuld met lekkers. Op de route komen we langs de stad Orvieto met een prachtige witte kerk.  Dit ligt echter een paar kilometers van de route, dus bekijken we het in het boekje van Benjaminse. Trots op onze prestatie van vandaag, genieten we nu heerlijk op het balkonnetje op zoek naar de route voor morgen en een leuke B&B. Nog 110 km te gaan😎🚴‍♂️🚴‍♀️🚴🚴‍♂️

1. Mem:
    30 april 2022
    Geweldig op naar de laatste kilometers succes
  2. Rimmert en Lysbeth:
    30 april 2022
    Schitterend, jullie mogen zeker trots zijn op jullie prestatie, Heel veel succes en plezier de laatste dagen.
  3. Catrien Schuurman:
    30 april 2022
    Leuke verhalen dames. Veel succes met de laatste kilometers🚴
  4. Saskia Mulder:
    1 mei 2022
    Bikkels nog efkes bikkelje. Zet m op🤛
  5. Anneke Fridsma:
    1 mei 2022
    Prachtich moai! Folle plesier op jim reis nei Rome, froulju!!
  6. Sietske Kooistra:
    Lekker bezig dames! Nog even doorbikkelen. Top prestatie! 🚵‍♀️