Van Empoli naar Staggia

27 april 2022 - Staggia, Italië

Dag 4, bijna op de helft. Vanmorgen een lekker ontbijt gehad. Dit hotel is duidelijk gewend aan buitenlandse toeristen. Mooi voor ons want dan is er meer dan alleen crackers en een croissantje uit een pakje. We vertrekken om 8 uur en zoeken onze weg de stad uit tussen het drukke verkeer van de ochtendspits. We hebben vandaag een prachtige route tussen de olijfboomgaarden en wijngaarden door. Het uitzicht heeft ons er vandaag doorheen gesleept want het was af en toe behoorlijk afzien. Vele stijle klimpartijen en afdalingen. Onze benen beginnen aardig getraind te raken. Italiaans beginnen we onderweg ook al te leren. Bon giorno(goedendag) en Allee allee ( vrij vertaald: hup dames!) horen we de hele dag. De Italianen zijn ontzettend aardig en enthousiast. Samen met het prachtige weer zijn we in een echte vakantiestemming. In San Gimignano houden we even een stop en komen daar bussen vol toeristen tegen. Het blijkt een icoon voor Toscane te zijn met prachtige straatjes en pleinen.

Vandaag blijkt dat we niet de enigen zijn die op de fiets onderweg naar Rome zijn. Twee mannen op leeftijd, althans dat denken wij...., zijn met dezelfde uitdaging bezig. We hebben vandaag voor het eerst gepicknickt. Yvonne blijkt daarvoor een picknickkleed in haar fietstas te hebben! We verstoren daarvoor wel de rust van een haas wiens terrein we daarvoor een half uurtje inpikken.

We hebben vandaag 80 km gefietst. Het was de bedoeling om iets meer dan 60 km te fietsen maar we hebben toch weer wat extra kilometers gemaakt. Waar dat mis ging: bij een T splitsing.

We hebben vandaag weer een prachtige B&B gevonden. De eigenaresse gaat zometeen voor ons koken en dat moet volgens de recencies erg lekker zijn.

1. Jannie van der Wal:
    27 april 2022
    Hallo dames. Geen regen dus vandaag en hopelijk smaakt het eten lekker.
    Succes met de rest van de tocht.
    Groet Jannie van der Wal
    Groet
  2. Yvonne:
    27 april 2022
    Wat n prestatie froulje!!! Respect! Mooi om sa der n bytsje by te wezen en wat een gwldge omgeving!! Lkr iete joen en sjog wer ut nei jim volgende ferhaal! Zet m op en geniete!!!
  3. Andrea:
    27 april 2022
    Ha Dikkie en de andere dames, wat een mooie dag voor jullie! Nu maar weer genieten van een welverdiend rustig avondje. Moedig die mannen maar een beetje aan, Allee allee, om jullie te bedienen!
    Fijne avond, groetjes Andrea 🥰
  4. Rimmert en Lysbeth:
    27 april 2022
    Leuk om zo mee te leven met jullie tocht. Succes morgen, nu maar lekker eten en straks, wel te rusten.👋👋
  5. Nienke:
    27 april 2022
    Sjocht dr allegear prachtich út. Jim sitte echt yn hiele oare sferen en wat treffe jim it mei it waar! Wy binne fan doel om fan e simmer dy kant út: kin no foargenietsje..;-)
    Nou froulju, foar no: allee allee! Arrivederci!
  6. Eileen:
    27 april 2022
    Knap hoor vrouwen, 80 kilometer!.
    Lekker genieten van het prachtige Toscane!
    Ik blijf jullie volgen 😉
  7. Nienke:
    27 april 2022
    Sytse mist trouwens in foto fan it meast bysûndere fan San Gimignano: de tuorkes!😅
  8. Tiny de Leeuw:
    28 april 2022
    Leuk hoor dames,geniet ervan.
  9. Janny:
    28 april 2022
    Knap hoor dames! Veel succes nog en geniet van jullie reis, prachtig!
  10. Ingarit:
    28 april 2022
    It lyket der mar wer op dames...echt respect en wat in avontoer.
    Mar hearlik geniete, fan alles om jimme hinne. 💕🍀