Maar 40 kilometer vandaag

25 april 2022 - Pracchia, Italië

De tweede fietsdag vandaag. Het valt ons alles mee dat we geen spierpijn hebben na de eerste dag 80 kilometer te hebben gefietst met flinke klimmen erin. Na een ontbijt vol zoetigheid (hier houden Italianen blijkbaar van) weer op de fiets!

De zon schijnt volop en er vliegen al allemaal zwaluwen hier. Het begint meteen al met een flinke klim en dit gaat best wel goed. Ieder in haar eigen tempo. Daarna wat dalen en weer wat klimmen. Maar na een flinke lange afdaling zijn we suver koud. Even een bakje koffie op een terrasje in de zon was toen ook erg welkom! Daarna fietsen we door naar Poretta T., mooi stadje! We passeren een ceremonie, volgens ons een herdenking van de tweede wereld oorlog.

Na Porreta T. begint het te miezeren. We zagen de regen al uit de bergen aankomen. Nu nog ongeveer 13 km. Maar de Italiaanse kilometers leken ineens langer dan onze Hollandse kilometers …..Wel was het een prachtige route om ons heen met af en het geluid van de koekoek. Om 2 uur waren we te plak in hotel Melini te Pracchia. Het eten schijnt volgens ons reisboek heerlijk te zijn, meteen maar aan de lunch, lekker! Uitzicht uit de hotelkamer is ook prachtig en weer allemaal zwaluwen! Lekker douchen, handwasjes doen en  googelen waar we morgen kunnen slapen. Dit is nog een hele puzzel.... Tijdens het schrijven van dit verhaal zijn we er ook nog niet uit. Óf een overnachting op 60 km óf 1 op 75 km met de laatste 10 km flink klimmen, er tussen in lijkt niks te zitten…..Morgen lezen jullie dus waar we beland zijn😊.

1. Gerda Minke:
    25 april 2022
    Ik ben benieuwd waar jullie morgen belanden, mooi avontuur dames
  2. Bianca:
    25 april 2022
    Mooi om te lezen. We fietsen in gedachten een stukje mee met jullie
  3. Joke Boersma:
    25 april 2022
    Wat wer in feestje jimme wer te folgjen en jimme ferhalen te lezen, krekt wer in mooi boek en elke dei wer neiskjirrich hoe it fjidder giet en mooie plaatsjes derbij. Succes dappere froulje
  4. Hannie:
    25 april 2022
    Leuk om sa toch efkes mei te libjen. Moaie plaatsjes. Al dy bergen op en âf, petsje âf froulje. Zet em op 💪🚲.
  5. Sietse:
    25 april 2022
    Veel veilige kilometers dames. Succes en heel veel plezier!
  6. Andre de Vries:
    25 april 2022
    Mooi avontuur dames, bliuw foaral ek genietsjen underweis🥳💃🏆
  7. Rimmert en Lysbeth:
    25 april 2022
    Jullie hebben in 2 dagen 120 km gefietst, das toch super goed....succes morgen. Lekker slype vannacht 💪👋
  8. Hennie:
    25 april 2022
    Fietsen daar is toch wat anders dan hier. Maar knap hoor.
  9. Catrien Schuurman:
    25 april 2022
    Leuk om jim te folgjen. Moarn wer in nij avontuur. Have fun🌞🚵‍♀️🧁