Van Bettolle naar Ficulle

29 april 2022 - Ficulle, Italië

Dag 6, 29 april, de zon schijnt!

553 meter geklommen in totaal en 7,5 uur gefietst!

7 uur de wekker gaat. Deze keer hebben we ons eigen ontbijt, minder zoet, ook wel weer eens fijn. We worden uitgezwaaid door de eigenaresse van het landgoed, want dat is het. We merken dat we moe zijn en zijn erg blij met de eerste 50 km zonder heuvels en dalen! Na lang beraad gisteravond, welke route, hoeveel kilometer en waar gaan we slapen, fietsen we vandaag toch weer een andere route.  Er gaan meer wegen naar Rome😊.

We fietsen vandaag onder begeleiding van de Mio en Miss google. Eerst komen we door een oud moeras landschap wat is droog gelegd. 8 koereigers vliegen op, een mooi gezicht. In Chiusi drinken we een bakje koffie met iets lekkers erbij. Daarna komen we op een oud pelgrims pad richting Rome, een pad door mooie natuur. Het is wel een gravelpad, 🤞🏽 voor lekke banden… Onderweg in een groentewinkel lekker fruit  gekocht voor de lunch, die we opeten 100 meter voor een picknickbank zien we later. De laatste 10 kilometer is flink klimmen, zelfs zo steil dat we soms moeten lopen met de fiets. Maar de beloning is geweldig, we zitten weer op een geweldige overnachtingslocatie in de mooie natuur! Het is een Agriturismo. Dit is dan meteen een tip van ons voor degenen die naar Italië op vakantie willen. We kunnen hier straks eten en het ziet er prachtig uit. Ezels voor de locaties en een teckel die gek op fietsbroeken is. Omdat we vandaag rond 4 uur aankwamen hadden we tijd om eerst even lekker te wijnen. Dit is ook wat vakantie is😊

1. Nienke:
    29 april 2022
    Sa'n picknick bankje misse dat is toch wol in domper! Haha. En ehh.. bedankt foar de fakânsjetip. Noch lekker genietsje op it mooie logeerplakje!
  2. Rimmert en Lysbeth:
    29 april 2022
    Schitterende foto's, geniet van de mooie omgeving en vooral van de wijn.🥂vannacht lekker slapen.
    Groetjes..
  3. Petra Hager:
    29 april 2022
    Mooie verhalen en prachtige foto's. Erg leuk om jullie elke dag te volgen
  4. Bertina:
    29 april 2022
    Knap dames! Al over de helft. Wow! Succes en nog veel plezier.
  5. Taekje:
    30 april 2022
    Ooo wat in prachtige reis!
  6. Andrea:
    30 april 2022
    Jemig, wat is het een mooie reis, ik geniet van jullie verhalen en prachtige foto's. 🥰