Van Menaggio naar Trezzo sull'Adda

11 mei 2019 - Trezzo sull'Adda, Italië

Ons enthousiasme over de slaapplek werd gister na een uurtje al wat minder toen bleek dat de kachels het niet deden. Dan is een warme douche niet voldoende om je de hele avond warm te houden. We hebben gisteravond voor het eerst de route gewijzigd en moesten voor vanavond nog een slaapplaats zoeken. Tot nu toe lagen we een dag voor op schema wat het boeken van een slaapplaats betreft. Gelukkig was het beddengoed warm genoeg om ons vanmorgen weer uitgerust op te laten staan. Kwart voor 7 uit bed want we moeten de ferry naar Belaggio halen. Omdat we geroutineerd te werk gaan 's ochtends zijn we meer dan een half uur te vroeg. De medewerker van de ferry wilde ons nog 3 km door laten fietsen zodat we eerder op konden stappen en korter op de ferry zaten maar wij gaven de voorkeur aan een kop koffie bij hen op het terras. Vandaag was een dag van 2 uitersten. De eerste helft van de route reden we samen met de auto's op het wegdek en de tweede helft zaten we midden in de natuur. Dat eerste was een hele beproeving, zeker toen we 2 tunnels door moesten waarvan 1 twee km lang is. Een hele verademing dus toen we de vogels konden horen fluiten ipv voorbij razend verkeer. We hebben het Comomeer nog een heel eind gevolgd en daarna weer de rivier de Adda. Prachtige natuur maar wel veel grindpaden, kuilen en gladde stenen. Onze fietsen doen het uitstekend! Na het zadel hebben we nog geen mankementen gehad. We hebben onderweg in een klein winkeltje ons eten voor vanavond gekocht. We dachten even dat we werden afgezet want het lekker uitziende brood bleek helemaal hol van binnen. Yvonne is maar even terug gegaan om te vragen of dit klopt maar dat was wel zo bedoeld. Vandaag bijna de hele dag in korte broek gefietst. Het laatste uur hebben we een paar spetters gehad en wat onweer in de verte. Over het weer mogen wij niet klagen, het is hier ideaal fietsweer. We slapen vanavond in een tweederangs hotel waar we weer even de was kunnen doen. En zo meteen nog met zijn vieren de route voor morgen uitstippelen en een hotel boeken. Weer een dag gefietst en nog steeds zin in de dag van morgen.

1. Rimmert en Lysbeth:
    11 mei 2019
    Wel een prachtige route weer
  2. Corita van der Veen:
    12 mei 2019
    Wat weer een prachtige foto's. Fijne dag (moederdag) vandaag!!!!
  3. Willem Bosch:
    12 mei 2019
    Het ziet er weer prachtig uit, al die mooie plaatjes.
    Respect voor jullie hoor froulje.
    Fijne reis verder. :-)
  4. Janke van der Werff:
    12 mei 2019
    Wat in moaie reis. En noch in wike foar de boech. Ik sjoch út nei de ferhalen dy't noch komme.
  5. Yvonne:
    12 mei 2019
    Wot wer n mooi verhaal en prachtige foto’s. Respect en fanut de razerij fan auto’s is t tink ik wer skitterend ien de natuur! Wot sjogge jim wot moois, prachtig en respect foar jim, karakter!