Berbenno naar Menaggio

10 mei 2019 - Menaggio, Italië

Gistermiddag na de behoorlijke klim omhoog zijn we  eerst even naar de plaatselijke kroeg gegaan voor een wijntje.  Humor, alleen oude mannetjes aan een grote tafel. En jawel hoor heel nieuwsgierig,  een praatje en even later komt de kroegbaas met een leuke attentie.  Ingrid krijgt een vlaggetje/oorkonde van de plaatselijke wielervereniging. En op de foto,  wat een humor, hilarisch. Daarna hebben we heerlijk gegeten bij de trattoria.  Het gerecht wat we hebben gegeten is weer een plaatselijk gerecht pizzocherie (grauw, grijze kleur,  maar het was heerlijk). Weer even googelen voor het recept.

Vanochtend zijn we  met mooi weer en een beetje wind vertrokken  via de rivier Adda naar het Como meer. Het is in het begin heel verwarrend met de Garmins. Gelukkig is de routeplanner van Dikkie (mio) wel op koers en fietsen we na een kleine omzwerving weer op route.  Nu eerst een heerlijke lunch op een zonnig terras na de eerste 45 km voor de ronde om het Como meer. Dikkie zoekt de hele middag George C. maar kan hem niet vinden. We fietsen langs het meer op de fietspaden of op de drukke weggetjes door de dorpen. De eerste tunnels kunnen we gelukkig nog ontwijken met een fietspad. Daarna ook met geel hesje(zonder protest) er door heen

Eindelijk hebben we na een lange dag een prachtig pittoresk appartement gevonden! Zo meteen zelf risotto maken en genieten van de welverdiende rust.

1. Nienke:
    10 mei 2019
    In dikke wike fan hûs en jim beleve fan alles; geweldich leuk om op ôfstân mei te genietsjen!
  2. Rimmert en Lysbeth:
    10 mei 2019
    Mooi om zo mee te leven, zo komen we nog eens ergens