De laatste dag in de trein naar Leeuwarden

18 mei 2019 - Hannover, Duitsland

Gisterochtend zijn we om 11.52 uur vanuit Bologna vertrokken met de trein. Het fietsen is deze vakantie voorbij en nu is het wachten en wachten  op stations en overstappen in de volgende trein. In de trein is het een sport om de fiets op de juiste plek te brengen (en op te hangen).  Dit is weer wat anders dan de hele dag fietsen. In Innsbruck (Oostenrijk)  hebben we nog genoten van een lekkere maaltijd in het zonnetje. De witte bergtoppen weer op de achtergrond.  Om 20.44 uur zijn we vertrokken met de nachttrein naar Hannover in Duitsland. De coupe is klein,  maar we kunnen lang uit liggen.  Weer een nieuwe ervaring.

Om 6.00 uur worden we verrast met een lekker ontbijt en zijn ongeveer 7.00 uur in Hannover.  Om 8.40 uur de trein terug naar Amersfoort. De temperatuurwissel  in de trein werkt niet, dus is in Hannover de temperatuur veel te hoog.  Iedereen in de coupé heeft er last van. Zo beleven we iedere dag weer wat anders,  pffff.

Vanmiddag verwachten we om 14.15 uur in Leeuwarden te zijn. Het is gelukt! Ook de laatste trein in Amersfoort halen we op tijd (van het ene perron naar het andere met de lift binnen tien minuten).

Van de 26 reisuren hebben we  zes uren wachttijd gehad.

Zonder gps fietsen we de laatste fietskilometers van deze vakantie terug naar Wytgaard (back home🤗).

Nog even wat cijfers op een rij:

Twee jaar geleden zijn we begonnen met deze fietstocht met volgend jaar als einddoel Rome. We hebben deze twee weken 800km gefietst en ongeveer 180 dorpen/steden gepasseerd. Een prachtig traject met veel bergen en dalen en mooie meren.  In totaal zijn we in drie jaar 1850 km verder.

We willen langs deze weg iedereen bedanken voor de lieve en leuke reacties.  Jullie hebben onze reislogger ook goed bezocht. Met 294 bezoekers en   9863 pagina weergaven, hoe geweldig leuk is dat! En dat door deze super leuke en geslaagde fietsvakantie.

Ta beslut;

Oan't nijjier,

Dikkie,  Yvonne,  Dirkje en Ingrid

1. Annemarie Gerbrandy:
    18 mei 2019
    Genoten van jullie blog, knap gedaan!
  2. Ingarit:
    18 mei 2019
    Wolkom thús yn ús moaie fryslân dames (toppers !)....
  3. Rimmert en Lysbeth:
    18 mei 2019
    Fijn dat jullie er weer zijn, we hebben genoten van de verhalen, tot volgend jaar ..
  4. Yvonne:
    18 mei 2019
    Back home! Jim wurre unwennig fan t fietzadel🤣Pr8ig om jim bikkels te folgjen en ik bin oanstekt....Sille ienkoarten mei freondinnen t doel utsprekke!!! Kin dan mooi tips by Yvonne opslaan, thnx froulje!!
  5. Renate:
    19 mei 2019
    Hiel leuk om jimme blog te folgjen. Fijn dat jimme der wer binne. Knap dien💪
    No mar lekker bekomme en nei genytsje!