Bologna en weer naar huis

17 mei 2019 - Innsbruck, Oostenrijk

We hebben ons gisteren prima vermaakt in Bologna. Bologna is een mooie, levendige stad. De jeugdherberg waar we sliepen ligt vlak achter het station en vlakbij het centrum. Toen we naar het centrum liepen, voelde het een beetje onwennig zonder fiets en fietsbroek aan. Het doel was shoppen en een beetje cultuur. Typisch voor Bologna zijn de tortellini's en Assinelli en Garisenda, 2 scheve torens uit de middeleeuwen. Na deze torens en een paar kerken te hebben bekeken, vonden we het terras een beter idee. Toch best moe van al dat fietsen.... Lekker aan de Aperol spritz🍹, die moet je hebben geproefd als je in Italië bent geweest. Voor ons op het Piazzio Maggiore speelde een muzikant nummers van Foofighters. Echt heerlijk om hier te zitten in het zonnetje en mensen te bekijken. We zagen veel zwervers, hippe types en een mevrouw op een scootmobiel met 2 schattige hondjes er achter aan. Bij de jeugdherberg aangekomen was er een beerfest aan de gang. Vanaf onze kamers konden we meegenieten van de heerlijke muziek.

Vanochtend hebben we voor het vakantiegevoel nog even op de strandstoelen bij de jeugdherberg gezeten. Er stopte een bus met de tekst: 'Moments matters more then things'. Toepasselijke tekst! Nu zijn we weer op weg naar huis. In totaal zijn we 26 uren onderweg, we moeten 4x overstappen. Met de fiets in de trein is ook nog wel een ding. Het in- en uitstappen gaat soms zo snel dat je blij bent dat je er in zit met fiets en tassen en al. Best spannend dus. We hebben een paar keer gehad dat we precies op de verkeerde plek, tussen 2 wagons gepropt stonden. Vandaag was het ook wel weer bijzonder. Een conducteur in een veel te grote jas was zeer verontwaardigd toen wij zelf onze fietsen in wilden laden. Dat zijn ze hier niet gewend blijkbaar. In de trein keurde hij ons geen blik waardig. We hebben nu een tussenstop in Innsbruck van 4 uren en gaan straks in de nachttrein. Morgen de laatste dag 🚇🚲