Van Irrhausen naar Wellen

30 april 2018 - Wellen, Duitsland

Regen en windkracht 5, regenpak aan regenpak uit...
Maar wat een geweldige belevenissen weer vandaag!
En als je van de route af gaat, dan moet je 's ochtends eerst weer terug. Dus vanochtend de eerste 2 uren was het afzien. Bergen beklimmen om vervolgens met een noodgang weer af te dalen. Soms afdalingen van 15%!
Bij Affler kwamen we weer op de route en dat voelde meteen beter. Klimmingen die te doen zijn, leuke dorpjes en prachtige uitzichten.
Een groot gedeelte van de dag fietsten we langs de rivier de Our. Vlakbij Vianden kwamen we op een karrepad en daarna in het bos waar een enorme wegversperring was door afgebroken takken. Even tuinieren en het is opgelost!
Bij Vianden aangekomen zagen we het kasteel en de pittoreske huisjes. De mensen onderweg zijn superaardig en behulpzaam. 4 van die fietsende vrouwen zijn kennelijk erg grappig!
Omdat we in Vianden al een dikke uitsmijter hadden gehad, haalden we in een plaatselijke supermarkt lekkere salade voor tussen de wraps die Ingrid had meegenomen van thuis. Wat in die fietstassen zit wil je wel kwijt, alles moet meegezeuld de berg op.
Het was maar goed ook dat we een wrapje aten bij de rivier. In Grevenbacher was er wat een aparte route te zien op de navigatie. Slaapplek in Nittel, nog even doorzetten in het hondenweer. Op een gegeven moment zagen we Nittel, maar aan de andere kant van de rivier helaas. We hebben het dan wel over een rivier van 50 meter breed.
Dus terug fietsen en de vriendelijke mevrouw waar we aanbelden vertelde ons dat er een wegversperring was naar Nittel. We konden er dus helemaal niet komen.
Dan ben je niet zo happy meer: stromende regen, 20.30 uur en wij moe van het lange fietsen.
In het eerstvolgende dorp vonden we gelukkig een hotel met zimmer frei, met een eigenaar die vond dat we wel een Bitburger biertje hadden verdiend!