Dag 3 van Robertville naar Irrhausen

29 april 2018 - Irrhausen, Duitsland

Vandaag begon met een boven verwacht ontbijt met chocoladebroodjes!
De kettingen smeren, tassen op de fiets. Toen naar de plaatselijke bakker voor onze lunch. Vandaag ook zien hoe waterproof we zijn, want er wordt regen verwacht en zelfs aan het eind van de dag onweer.
We konden vandaag de eerste 30 km weer starten op de Vennbahn. Dit heeft België toch maar goed gedaan, een prachtige route zonder al te veel klimmen en dalen en geen auto's.                                                                                                                                                                                                                                                   Het laatste stuk was vooral prachtig met mooi weer, dus de regenpakken konden al gauw uit en de zonnebrand op.
Omdat we toch moeilijk op de route een overnachting konden vinden, moesten we wat afwijken van de route. Nou dat hebben we geweten. Flinke en lange klimpartijen met soms wel 20%! En dus ook enge afdalingen. Ingrid had haar ketting er nog af maar handig dat ze is kreeg ze het er weer gauw op. En omdat Dirkje witte plastic handschoenen bij haar had kreeg Ingrid geen vieze handen.

Halverwege een beklimming ook een bijna doodservaring veroorzaakt door 12 landgenoten in 12 auto's die het stoer vinden zo'n berg af te scheuren in hun auto's.
Maar we zitten nu heerlijk in het Eifel gebied in een leuk pensionnetje, lekkere bedden en douche. Laat het onweer maar komen!