Dag 5 van Wellen naar Condé- Northen

1 mei 2018 - Condé-Northen, Frankrijk

Vandaag wakker geworden met een klein zonnetje. Met 68 km voor de boeg hebben we de moed weer teruggevonden die ons gister in de schoenen was gezakt na al die regen en extra kilometers.                                                                                                                                                                                                                    Vandaag een strak plan gemaakt waar we ons zeker aan gaan houden. We starten met veel tegenwind en een koude morgen op een prachtige route langs de Moezel. Deze zullen we bijna de hele dag blijven volgen.

Meestal konden we een fietspad volgen vandaag, maar ergens in Frankrijk stond ons weer een leuke verassing te wachten. Een modderpad wat we zo'n drie kwartier moesten volgen waarbij we zelfs met fiets en al over een beekje moesten zien te komen. Aan het eind waren fietsen en schoenen mooi bedekt onder een laagje drek. Hoe gaan we dat weer schoon krijgen met geen regen meer in het verschiet....

Vanavond overnachten we in een prachtig chambre d'hôte. Met Duitse gasten hebben we een heerlijke maaltijd gehad van de gastvrouw. Het strakke plan van vanmorgen hebben we niet helemaal uit kunnen voeren. We hadden een leuk hotel geboekt in St Hubert wat bij aankomst in deze plaats 140 km verderop bleek te liggen. Tja, St Hubert blijkt ook in België te liggen! Dus....toch maar weer 20 km extra gefietst om een slaapplaats te hebben voor de nacht.

1. Jolanda:
    1 mei 2018
    Wat leuk om zo met jullie reisverhalen deze fietstocht mee te mogen beleven! Wat een avontuur! Succes weer, dames! Zet ‘m op!
  2. Oscar de vries:
    1 mei 2018
    netjes fietspad daar .
    mooi groen
  3. Gerda Minke:
    2 mei 2018
    Oh dat water daar oeps ....