9 mei Thusis naar Berbenno

9 mei 2019 - Berbenno di Valtellina, Italië

Voor het eten gisteravond in Thusis, belandden we in een schattig restaurantje. Gedateerd met jaren 70 gordijntjes en een eigenaresse die het gebit los in de mond had dus amper te verstaan. Volgens mij waren we de enige klanten die dag maar het eten smaakte er niet minder om. Daarna nog even voetballen gekeken natuurlijk.

Vanochtend waren we vroeg op pad om op tijd bij de trein te zijn. Als je nog eens een leuke treinreis wilt maken, dan is dit zeker een aanrader: van Thusis naar Tirano. 122 kilometer lang, 196 bruggen en 55 tunnels.  Het hoogste punt is op 4049 meter bij Piz Bernina. In St. Moritz moesten we overstappen en hadden we even tijd om wat foto's in de sneeuw te maken. Anders hadden we dit stuk natuurlijk gefietst, maar de bergpassen zijn nog dicht. Het zijn een en al wauw-momenten. De conductrice vertelt dat we geluk hebben met het weer. Normaal ligt er in deze tijd van het jaar niet zoveel sneeuw en is het minder helder. We doen anders niets dan foto's en filmpjes maken en genieten. We zien nog skiërs onderweg en een visser.

In Tirano (Italië) aangekomen ziet het er meteen anders uit, alles is veel minder keurig dan in Zwitserland. En warmer! De korte broek kan aan, in een van de dorpen geeft de thermometer 26 graden aan, heerlijk 🌞 Door de Valtellina fietsen we naar Berbenno, waar we weer in een prachtige B&B overnachten. Ciao!

1. Heit en Mem:
    9 mei 2019
    Bofkonten ,maar jullie hebben er wel veel voor over😮
  2. Jolanda:
    9 mei 2019
    Wat weer een bijzondere reis en wat leuk om die zo mee te beleven! 💪🏻Mooie plaatjes!👍🏻🏔🚲🚲🚲🚲
  3. Ingarit:
    9 mei 2019
    Weer van die mooie leuke momentjes waarvan we mee kunnen/ mogen genieten.
  4. Tom en Anneke:
    9 mei 2019
    Hoi! Wy bin yn Bologna en we seagen allegear dranghekken op piazza Maggiore. Wy fregen ien: “ is dit foar de Giro d’ Italia mei Tom Dumoulin?”. “Nee” sei de man. “It is foar Dikkie en har ploechmaten!”
  5. Yvonne:
    9 mei 2019
    Gwldg wot n mooi plaatsjes en verhaal wer!!! Wot m8ig mooi!!!Hie de frou wol wot sterks foar jim om t fertriet fan Ajax fuot te drinken?
  6. Koos:
    9 mei 2019
    Gjin reactie Dikkie?, Ik ben onder de indruk van de mooie plaatjes, en best wel een beetje jaloers.
    Het is echt wel mooi daar!!
    Elke dag zie ik er weer naar uit wat jullie hebben beleefd.
  7. Groet Ans Henstra:
    9 mei 2019
    Indrukwekkend lijkt me, groetjes en morgen maar weer een mooie dag toegewenst
  8. Ids:
    10 mei 2019
    Top prestatie zet hem op Fons en makkers!