Bastiglia tot eindpunt Modena

16 mei 2019 - Modena, Italië

Na een goede nacht slapen in ons b&b, een  mooi landhuis , kregen we een goed ontbijt geserveerd door moeder en zoon. Ze wilden toen nog allemaal foto’s maken van ons en we kregen alle 4 2 zoenen van de gastvrouw voordat we weg mochten. Na 12 kilometer fietsen en we zijn er. We hebben het gehaald!

801 kilometer deze keer, bewust rustiger gedaan dan vorig jaar zodat we meer tijd hadden om onderweg te stoppen voor leuke dorpjes en zo.  Gelukkig ook niet veel pech onderweg, alleen een kapot zadel, schrammen, een dikke bult, heel veel blauwe plekken en wat regen. Het was weer een mooie fietstocht, eerst door Zwitserland met goed aangegeven fietspaden, veel roofvogels , ietwat afstandelijke mensen, 's avonds vaak een biertje en bij het eten veel patat. Toen de geweldige treinreis over de Alpen. Wauw, dit traject is vaste de mooiste uitzending uit Railaway. Na ongeveer 5 uren kwamen we aan in Italië. Wat een verschil qua landen, de kleuren van de huizen, behulpzame en vriendelijke mensen ( wel veel blaffende honden achter de stekken van de mooie gekleurde huizen van die vriendelijke mensen, dat dan wel weer), geen roofvogels maar wel de hele fietstocht het geluid van de koekoek, velden en bermen vol klaprozen, veel mannen op de fiets die ciao naar ons roepen en natuurlijk elke avond aan de rode wijn, pizza, pasta of risotto.

Het is ook heel mindfull om alleen bezig te zijn met fietsen , waar slapen we vanavond, is er een kachel  (voor de was), wie slaapt waar, hoe is het bed en hoe het kussen, wat eten we vanavond , in welk restaurant en hoe werkt die kraan nou weer in het restaurant. Maar wat voor ons dit jaar ook weer bijzonder  was is de afstand die je fietst in deze keer 13 dagen en hoever je dan al bij Wytgaard af bent!

We stappen nu zo in Modena op de trein naar Bologna, de stad met de mooie kleuren, van de kunstenaar Morandi  en natuurlijk van de spaghetti bolognaise. Hier gaan we lekker nog even rond kuieren en morgen weer op de trein naar huis!

1. Bianca:
    16 mei 2019
    Top gedaan dames !! Goede reis terug !
  2. Rimmert en Lysbeth:
    16 mei 2019
    Dan zit het er al waarop, bedankt voor de leuke verhalen en foto's. Stoer dat jullie doorzetten, 801 km in deze weken is een best eind.
    Welkom thuis binnenkort
  3. Ruurd en Alie:
    16 mei 2019
    Noch mar efkes genietzje fan de leste dei en in goeie reis werom.
  4. Tetsie:
    16 mei 2019
    Super gedaan, respect hoor! Goede reis naar huis.
  5. Hannie:
    16 mei 2019
    Noch mar lekker efkes geniete fan dizze dei en in goeie reis werom tawinske.
  6. Tom en Anneke:
    16 mei 2019
    Geweldich froulju! Echt knap, in hele prestatie!
    Noflike dagen noch en goeie reis werom!
    Groetsjes!
  7. Jolanda:
    16 mei 2019
    Wat een prestatie!!!💪🏻 Knap gedaan en wat weer mooie foto’s. De groetjes daar en een goede terugreis!👍🏻
  8. Yvonne:
    16 mei 2019
    Wauw toppers, wot n knappe prestatie en Hrlk om hjir fan mei te genieten!!!Tank foar jim mooie ferhalen en geniet nog ff Hrlk. Moarn goeie reis werom!
  9. Petra Hager:
    16 mei 2019
    Echt respect froulju!! En wat in prachtige ferhalen en foto's, hiel mooi om jim sa te folgjen
  10. Ingarit:
    17 mei 2019
    Super' dames dat jullie het gehaald hebben.# respect ! Wat een prachtige foto's en verhalen. Kom nu maar weer gauw thuis hoor 😜
  11. Nienke:
    17 mei 2019
    Grut respect! Ik ha genoten fan jim ferhalen en prachtige foto's. Goeie reis werom en alfêst wolkom thús!😘