Van Albbruck naar Andelfingen

5 mei 2019 - Andelfingen, Zwitserland

Toen we vanochtend vertrokken, werden we verrast met een buitje natte sneeuw, brrr...  Met een vliegende vaart gingen we in 3 minuten bij de berg naar beneden. Wel frustrerend als je bedenkt dat we hier gisteren 1,5 uur over hebben gedaan omdat we 4x verkeerd fietsten. We hebben de route opgezocht en fietsen een heel stuk langs de Rijn. Het eerste dorp dat we voorbij komen is Waldshut. Een prachtig centrum met oude poorten en schilderingen. Op zondag is het overal heel rustig in Zwitserland. Er zijn jammer genoeg ook geen winkels open, geen nieuwe rokjes kopen deze keer 😜

We hebben de GPS gelukkig onder de knie en fietsen de mooie route. In Rumikon steken we aan voor koffie. In het restaurant zit een groep mannen te drinken die zich lachend afvragen waar wij mee bezig zijn. In Kaiserstuhl is een idyllisch plekje bij de kerk, waar we even foto's maken. Net voordat we aan de stevige klim bij Teugen beginnen, gaat het ketting van Ingrid er af. Gelukkig heeft Dirkje, heel praktisch, witte handschoentjes, in de fietstas en is het zo weer gepiept. Andelfingen is vandaag ons doel, rond 15 uur hebben we de B&B gevonden. De eigenaresse vertelt dat 99% van de fietsende Nederlandse gasten mannen zijn, meestal gaan de vrouwen met het vliegtuig naar Rome! Ze vindt het dus bijzonder dat we er zijn. Als we vertellen dat we over een paar dagen in Thusis zijn, vertelt ze dat daar nu 46 cm sneeuw ligt. Laat maar komen. We drinken eerst een Andelfinger Dokipfiff, Blauburgunder, gebrouwen in deze B&B.

1. Yvonne:
    5 mei 2019
    Wauw m8ig wer om te lesen en mooi dot de bikkels ut Frieslan op e fiets gean!!!Jammer fan t shoppen fansels mr jim redding oars mut de karre derachter:) Set m op!
  2. Rimmert en Lysbeth:
    5 mei 2019
    Moet ik nog sneeuwkettingen brengen?