Schaan naar Thusis

8 mei 2019 - Thusis, Zwitserland

Vandaag een vroege start, half 9 zitten we op de fiets. De route is grotendeels vlak door de bergen. Maar de bergen houden de wind niet tegen, we hebben pal in de wind met windkracht 5!

Na een tijdje door Liechtenstein te hebben gefietst komen we weer in Zwitserland . We horen af en toe de koeienbellen om ons heen en ook komen we door het dorp dat de schrijfster van Heidi heeft geïnspireerd, onze jeugdnostalgie. Na een tijdje komen we ook een Coop tegen, waar we tot nu toe onze lunch gekocht hebben: een zak gemengde sla, een dressing, een avocado en een makreel. Heerlijke salade, wat brood erbij en een smoothie en we kunnen weer.  We fietsen over de Polenweg, een weg half uitgehouwen in de rotswand. Deze weg is aangelegd tijdens de tweede wereldoorlog door geïnterneerde Poolse soldaten. 5 uur komen we aan in Thusis na een lange dreeche dag fietsen.

1. Corita van der Veen:
    8 mei 2019
    Zet hem op dames, veel plezier. Het ziet er idyllisch uit daarzo. Fijne dag morgen.
  2. Hannie:
    9 mei 2019
    Wêr moaie paadsjes, en prachtige plaatsjes. Moai om sa toch wat mei te genietsjen. Súkses froulju. groetsjes.