Tussen de druivenranken door naar Rouffach

4 mei 2018 - Rouffach, Frankrijk

Het wordt vandaag een warme dag, daarom zijn we vroeg uit de veren.
Ontbijten, ketting smeren, lunch kopen bij de hypermarkt en gaan!
In de stad is de route nog lekker vlak, daarbuiten hebben we gelijk al een flink colletje. De afdalingen zijn heerlijk, onze topsnelheid is inmiddels 50 km per uur! We fietsen op de Route du Vin tussen de wijnranken. Duizend is er maar 1. Het wordt vast een goed wijnjaar. We komen veel wijnboeren tegen op mini trekkers die tussen de wijnranken door rijden.
Waar de trekkers bij ons in Nederland steeds groter lijken te worden, lijken ze hier steeds kleiner.
Af en toe komen we een stil pittoresk dorpje tegen met kleurige huizen. Er is een mooi fietspad met duidelijke bordjes. Totdat Frou Google ons de verkeerde kant op stuurt. Ineens fietsen we midden in een weiland waar het gras ons tot de knieën komt. We krijgen spontaan de slappe lach die de rest van de dag blijft hangen....
In Bergheim vinden we een leuk plekje op het terras naast een charmante oude Fransman die geniet van een wijntje. Wij genieten van koffie met gebak en vieren zo de verjaardag van Peke die vandaag 18 jaar wordt.

Als we het laatste stuk fietsen is het af en toe verzengend warm tussen de bergen, het is wel rond de 25 graden!
Voor vannacht hebben we weer een leuke slaapplaats in het oude postkantoor van Rouffach. De laatste overnachting!
Au revoir 🍇

1. Gerda Minke:
    4 mei 2018
    Prachtig, genieten dames! En gefeliciteerd Dikkie
  2. Joke Boersma:
    4 mei 2018
    De laatste nacht alweer, super goed gedaan, hulde hulde. Wat in prachtig avontuur, zo leuk jullie belevenissen te lezen, elke avond efkes sjen, wat hebben jullie vandaag allemaal beleefd en befietst, dat ga ik straks missen , heel veel succes froulje voor morgen, maak er weer een mooie reisdag van, top gedaan.