De eindsprint naar Basel

5 mei 2018 - Basel, Zwitserland

De laatste dag! Vanmiddag hopen we in Basel aan te komen.
Rouffach bleek een leuk stadje. Gisteravond nog even op'e struun geweest en het oude centrum met de kerk en kleine winkeltjes bekeken.
We ontbijten heerlijk en hadden zelfs nog kunnen zwemmen in het zwembad van het hotel.
Vandaag 68 km te gaan, dus dat moet lukken.
Tot nu toe hebben we behalve 1x een ketting er af, nog geen mankementen aan de fiets gehad. Het wordt even spannend als we op een zanderig weggetje belanden met veel stenen en takken. Als we nu maar geen lekke banden krijgen die laatste dag.
We slagen er in heelhuids de normale weg te bereiken.
We fietsen vandaag veel langs het water, het Hünigue kanaal en het Rijn kanaal.
Ineens zien we een otter zwemmen, echt bijzonder om te zien.
Al snel komt Basel op de bordjes en zijn we bij ons einddoel aangekomen 🚩
We zijn supertrots op onszelf!
Alle 4 hebben we deze week wel een keer een moment gehad waarop we ons afvroegen waarom we dit eigenlijk deden, haha...maar het was echt gaaf om te doen.
We hebben in totaal 777,7 km gefietst door de bergen, langs het water, over landweggetjes en door de bossen. We kijken terug op een prachtige week waarin we veel avonturen en plezier hebben beleefd!