14 mei Dezensano naar Bagnolo

14 mei 2019 - Bagnolo in Piano, Italië

Gisteravond zijn we nog even bij het Gardameer geweest. Wat hebben we weer een fantastisch uitzicht.  En wat een leuk centrum in Desenzano. Vanochtend na een heerlijk fruit ontbijt verlaten we het tiny house. Klein maar fijn, praktische inrichting en super gezellig huisje. We fietsen vandaag een fietsdag met  72 km voor de boeg. De garmins stellen we eerst in op plaatsnamen in plaats van de hele route om direct de juiste koers te fietsen. Al snel vinden we de bewegwijzering weer en zijn we in het eerste dorp.

Een mooie fietsroute langs velden met olijfbomen en druivenranken en overal klaprozen,  prachtig! In Castellaro Lagusello is een mooi oud centrum met een leuk kerkje. We vervolgen de reis met mooi weer naar Mantova. Onderweg scoren we nog een lekkere lunch bij de plaatselijke slager. De weg naar Mantova gaat via een fietspad langs een kanaal(lijkt wel een zwembad ha ha ).  Het begint wat te waaien en we trappen in stilte naar Mantova.  Mantova heeft een prachtig plein met kinderkopjes en  een groot museum.  We zien veel kinderen onderweg, dus vast  allemaal schoolreisjes. We arriveren 16.30 uur in een gezellig B&B in Bagnolo. Vanavond lekker uit eten bij de plaatselijke ( hoe zou het ook anders 🍕🍕🍕🍕) pizzeria!

1. Ruurd en Alie:
    14 mei 2019
    Sjocht der moai út, wy krye sin yn fekansje. soad plesier noch!
  2. Yvonne:
    14 mei 2019
    Pr8ig, mooi waar en san omgeving! T alde minskje vereeuwigd! Mooi dot de gps goed gong!! Gjin runtsjes fietst dot minsken tinke der hast hun ek wer:)
  3. Rimmert en Lysbeth:
    14 mei 2019
    Schitterende foto's weer, geniet nog van jullie laatste dagen
  4. Ellen:
    14 mei 2019
    Hallo Yvonne en reisgenoten. Jullie verhalen en foto’s inspireren om weer op de fiets te stappen. Geniet van de vrijheid en de omgeving. Groet Wim
  5. Willem Bosch:
    15 mei 2019
    Ziet er weer prachtig uit allemaal. Wat een belevenis. Veel plezier de laatste dagen. :-)