Hardenberg Coevorden

19 mei 2023 - Wytgaard, Nederland

Vanochtend vroeg om 8.00 uur present bij het 'giele bankje'. We hebben er weer zin in. Met z'n vieren gaan we vandaag op stap, Yvonne, Ymkje, Dirkje en Ingrid.  Het is mooi weer, dus vraag is welke kleding handig is. Ymkje heeft de korte broek al aan en dat is heel slim want wat hebben we een prachtige dag.  Ook Dirkje is goed voorbereid met de afritsbroek. We rijden vlot naar Coevorden en zijn met de trein binnen tien minuten in Hardenberg.  Na een heerlijke koffie van Ymkje en zelfgemaakte cake van Dirkje en 1e plaspauze (weer bij Hema) gaan we om 10.00 uur van start met de volgende etappe van het Pieterpad.  Het zit vandaag allemaal mee. Het is prachtig weer, de route is afwisselend en echt super mooi.  We zien allemaal mooie bloemen in volle pracht en genieten van jonge zwanen in het water. We zijn vandaag op weg met veel wandelaars.  Onderweg maken we geregeld een praatje en merken dat we vanuit heel Nederland deze mooie tocht maken. Hoe leuk is dat.  Waar we tijdens vorige etappes geregeld gezocht hebben om een koffieplek, is het vandaag goed doorkomen. We lunchen bij een prachtige bierbrouwerij en genieten van het mooie uitzicht bij Gramsbergen.  Deze streek is een mooi deel van Nederland met diversiteit aan oude boerderijen en tuinen en ook nieuwbouw passend bij de streek.  Het is weer super gezellig en de hele dag kletsen we de kilometers voorbij. Voordat we het weten zijn we al weer in Coevorden.  We zoeken een gezellig terras op om 15 00 uur. We hebben 21 kilometers gelopen en drinken welverdiend een biertje op onze prestatie.  Wat was het weer een gezellige dag!

1. Yvonne:
    19 mei 2023
    Top waar froulje, jim haw t fest prachtig hawn hjoed!
  2. Andrea:
    19 mei 2023
    Klinkt als een heerlijke, prachtige en warme dag!
  3. Rimmert en Lysbeth:
    20 mei 2023
    Super, jullie Pieterpad avontuur?